Samsungs heta önskan att vara Apple har nu slagit över i det dubbeltrippelkvadrupelabsurda. I en koreansk tevereklam för sin iPadlookalike Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE använder man inte bara Apples typiska manér för sin reklam komplett med catchig musik. Nej här går man steget längre och använder samma bedårande barnskådis som Apple använt i sin reklam för iPhone 4S. Skämmes tamejfan.

Just när jag var på vippen att skriva något om att Apple borde lugna sig några grader i sina rättsliga processer kommer en sånhär sak som istället gör att man önskar att Apple verkligen tog i med hårdhandskarna och piskar upp Samsung där det gör riktigt ont.

Det är en sak att ligga steget efter i produktlanseringar och försöka hinna ifatt med grejer och specifikationer som liknar Apples, men något helt annat att sno hela konceptet rakt av och renommésnylta på detta grova sätt. Det ska bli intressant att se om någon snokar fram lite mer vad gäller omständigheterna kring den här historien.

Jim Dalrymple sammanfattar det hela snyggt med sitt förslag på ny logo för Samsung, eller de kanske borde kalla sig Sapplemsung nu.

”Why not, they copy everything else Apple does.”