Creatives Sim Wong Hoo och Real Networks Rob Glaser ger sig inte. Än en gång ger sig dessa teknikvärldens okrönta gnällmästare på ett försök att snyfta sig till sympati genom att lägga sig på golvet, sparka, grina och gnälla på stora dumma Apple.

Först ut denna omgång var Glaser för ett par dagar sedan. Med färska Microsoftmiljoner i ryggen attackerar han än en gång Apples ovilja att släppa in andras DRM–lösningar i sin Ipod. Vakna upp! Apple har aldrig gjort någon hemlighet med att man använder iTunes Music Store främst för att sälja iPod. Det är bara att konstatera att väldigt många användare verkar gilla kombinationen iTunes/iPod.

Sedan tog det bara ett par dagar innan nästa bolagsboss utan självinsikt fortsätter att skylla sin oförmåga att konkurrera på Apple. Creative står enligt Sim för teknikinnovation och Apple bara för en massiv marknadsföringskampanj. Ojdå, antar att Apple måste ha lånat sin design från Creatives senaste totalt innovativa Zen Vision:M istället för tvärtom. Till och med produktbilderna är en efterapning av Apples stil.

Vem har varit mest kreativ?

Med tanke på den mängd kritik dessa klumpiga företagsledare drog på sig förra gången de vädrade sitt gnäll så är det helt fantastiskt att se dem båda igång igen, samtidigt.