Quick Fit är en riktigt bra och enkel träningsapp för HIIT som jag använt länge. När Apple visade intresse för att ha med Quick Fit i en reklamfilm för iPhone så blev det ett guldläge för Tiny Hearts att lyfta appens genomslag till nya höjder.

Quick Fit workout

Robleh Jama som grundat Tiny Hearts berättar om vad som krävs för att bli utvald av Apple. Den riktiga grundbulten är att göra en riktigt bra och attraktiv app som användarna älskar att använda.

En annan viktig faktor är att erbjuda appen med fullt språkstöd. Sedan gäller det såklart att ha rent galen tur med tajming för just din typ av app.

Att få appen presenterad genom påkostad tevereklam var bara början på de steg som sedan togs för att nå toppskiktet inom kategorin Hälsa och motion.

Quick Fit

Quick Fit kostar 19 kronor i App Store och håller det den lovar, en rejäl genomkörare på endast sju minuter. Sedan kan du köpa till ytterligare träningspass i appen.

Du kan även få ett smakprov av Quick Fit i webbversion genom Tiny Hearts webbplats.

”It turns out that 30 seconds of ad time during the World Cup can cost up to $1 million. That, of course, is not something an independent app studio like ours could afford.”