Bob Hoffman höll nyligen en föreläsning om hur marknadsföringsvärlden svämmar över av bullshit när det kommer till förutsägelser om framtidens mediavärld och annonsmarknad. En stor del av min fascination för Apple handlar om hur väl produkter, design, affärsutveckling och marknadsföring hänger ihop. Bob höll i början av sitt tal fram Apple som ett exempel på att traditionell reklam inte har somnat in.

Har du det minsta intresse av strömningar inom media, marknadsföring och sociala medier så bör du se hela föreläsningen inklusive frågestunden på slutet. Med egen bakgrund inom PR, sociala medier och marknadsföring så blev jag lockad att ge mig in i matchen igen, med fakta och sanningsägande som verktyg.

101 Contrarian Ideas About Advertising

Bob Hoffmans bok 101 Contrarian Ideas About Advertising kostar just nu endast 1,24 USD som ebok genom Amazon Kindle och hans blogg The Ad Contrarian är helt klart värd att följa.

”We don’t get them to try our product by convincing them to love our brand. We get them to love our brand by convincing them to try our product.”