Dags för Coca–Cola efter Appleloggan med Steve Jobs

Jonathan Mak Long som skapade Appleloggan med Steve Jobs har gjort mer briljant grafik med samma grundtema. Ogilvy and Mather i Kina kontaktade den 20–åriga designstudenten i Hong Kong och gav honom möjligheten att göra en reklamillustration för Coca–Colas kampanj Open Happiness i Kina. Resultatet väver elegant ihop Coca–Colas klassiska designspråk med temat för kampanjen.

”It has been half a year since my image went viral, and it never ceases to amaze me how much the incident has affected me.”

Det här inlägget postades i diverse, historia, reklam och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>