Apple är riktigt duktiga på att få uppmärksamhet för sina butiker, även innan de öppnat. Det senaste arkitektoniska greppet är att anknyta till flaggskeppsbutiken i New York med mäktiga glasfasader. Men inte nog med det, Apple lyckas även utnyttja dessa stora plana ytor smart redan innan butikerna öppnar, genom att täcka dem med skräddarsydda budskap över passande bakgrundsfärg.

I Boston körde man med grönt som tema, I Sydney är det blått som gäller. Man har även byggt upp en skön surfvåg med iPod nano–grafik, som drar åt Bondi Blue vad gäller färgton, just den färg som iMac hade i original. Även dragartexten, Drop in soon, ger en skön vinkning åt den närliggande klassiska surfarstranden Bondi Beach.

”The banner is of the same custom-made, 3M plastic material that covered the Boylston Street (Boston) glass storefront, and depicts a “wave” design made of iPods. Tipsters say the covering material is expensive, costing about $10 to $12 per square-foot, or about $25,000 for this 70-foot wide store.”