Vad händer när jag åker ned till Stockholm ett par dagar för att komma igång med mitt nya jobb? Jo, det finns ingen blänkande ny MacBook som väntar på mig (leveranstid på de nya), som jag tänkt mig kunna uppdatera MaxiMac med i lugn och ro efter arbetsdagens slut. Åsså passar såklart Apple på att dundra in några riktigt trevliga nyheter under tiden.

För att komma lite mer i synk tar jag de viktigaste ändå i MaxiMacstuk. Börjar självklart med startdatum (29 juni) för möjligheten att kunna köpa iPhone i USA. Snyggt presenterat genom en laddning reklamfilmer med klassiskt Applestuk, enkelt och lockande.


Never Been an iPod



How To



Calamari

Reklamfilmerna började rulla i amerikansk TV redan från söndag 3 juni. Fler filmer än dessa tre har dessutom redan siktats.

Att säljdebuten för iPhone nu är solitt fastspikad och allt rullar på som planerat, verkar inte direkt ha skadat Apples aktiekurs som glatt galopperar vidare.